Zmiany w algorytmie Facebook'a. Warto stawiać na ciekawe wideo

Zmiany w algorytmie Facebook'a. Warto stawiać na ciekawe wideo

Facebook zamierza badać zaangażowanie użytkowników względem materiałów wideo. To nie pierwszy eksperyment z materiałami wideo amerykańskiego serwisu społecznościowego.

Facebook ogłosił dzisiaj kolejną zmianę w algorytmie News Feeda. Jak pewnie wiecie wiadomości, które wyświetlają się u Was na tablicy zależą od wielu różnych czynników. Facebook bada Wasze zainteresowania, analizuje rozmowy, które prowadzicie, posty które lubicie. Na tej podstawie aktualizuje Waszą tablicę i dostarcza wiadomości, które według jego algorytmów mogą wydać się dla Was ciekawe. Praktycznie każda, nawet najmniejsza zmiana, odbija się szerokim echem w świecie social media. Nie ma się co dziwić. Niejednokrotnie w przeszłości zmiany w algorytmach prowadziły do obniżenia zasięgu postów, co uwierało szczególnie największe fanpage'e, których użytkownicy liczeni są w dziesiątkach tysięcy. Zawsze przy tej okazji pojawia się zarzut, że Facebook konsekwentnie stara się zmusić marki do coraz częstszego płacenia za publikowanie treści. Niestety chyba trzeba się z tym pogodzić, że komunikacją na Facebooku coraz częściej będzie powiązana z płatnościami. Jednak nie wszystkie działania skazane są na porażkę. Istnieją sposoby, aby zwiększyć organiczny zasięg postów. Podstawą zawsze jest znajomość najnowszej odsłony algorytmu i umiejętność dostosowania przekazu do niego.

 

Dlatego warto pozostawać na bieżąco ze zmianami algorytmach, aby wiedzieć jakie treści aktualnie są najbardziej „lubiane” przez serwis Marka Zuckerberga. Wczoraj w Newsroomie Facebooka pojawiła się informacja, że News Feed zmieni się po raz kolejny. Serwis stara się wyeksponować materiały video zamieszczane przez użytkowników. Od tej pory Facebook będzie sprawdzał czy poszczególne filmy umieszczane w serwisie w ogóle są oglądane oraz jak długo. Na tej podstawie, jeżeli oglądać filmy częściej, będą pojawiały się w Waszym News Feedzie. Jeżeli je omijacie, na Waszej tablicy będzie ich mniej. Zmiana dotyczy oczywiście materiałów jedynie umieszczanych za pośrednictwem facebookowego playera.

 

Facebook po raz kolejny eksperymentuje z materiałami wideo. Widać jak na dłoni, że ta kwestia nie jest mu obojętna i chciałby, aby użytkownicy dzieli się nimi w ramach serwisu. W tym wypadku jednak, zmiana oznacza, że filmy wywołujące zaangażowanie będą znacznie dłużej utrzymywały się na tablicy. Z marketingowe punktu widzenia warto zwrócić uwagę, że materiały wideo stają się coraz istotniejsze. Warto zastanowić się w jaki sposób można je wykorzystać do rozreklamowania swojej działalności. Ciekawe jak zmiana ta będzie wyglądała w praktyce i jak długo viralowe filmy będą rezonowały?

comments powered by Disqus