Nowa zakładka Facebooka z potencjałem marketingowym

Nowa zakładka Facebooka z potencjałem marketingowym

Facebook zapowiedział nową zakładkę w swoim portalu społecznościowym. „Wydarzenia” będą osobną zakładką, w której znajdziemy informacje o imprezach, na które dostaliśmy zaproszenie, albo na które wybierają się nasi znajomi.

Organizowanie eventów na Facebooku jest narzędziem z którego chętnie korzystają użytkownicy portalu. Dodatek został przyjęty dobrze i od kilku lat spełnia swoje zadanie: umożliwia zapraszanie osób z listy kontaktów na organizowane wydarzenia. Opcja ta na pewno doceniana jest przez administratorów fanpage'y związanych z życiem kulturalnym czyli: klubów, restauracji, teatrów, oper itp. Można śmiało powiedzieć, że opcja organizowania eventów na Facebooku przyjęła się bardzo dobrze i jest grono osób, które z niej regularnie korzysta korzysta. Właśnie z tego powodu podjęto decyzję, o jej dalszym rozwoju. Rozwiązanie, które proponuje Facebook, to „Events For You”. Znajdziemy w nich zbiór rekomendowanych wydarzeń, które według algorytmu Facebooka mogą wydawać się dla odbiorcy interesujące, nawet jeśli nikt na konkretne wydarzenie nas nie zaprosił. Wszyscy wiemy, że portal jest posiadaniu danych na nasz temat, które pomogą mu ustalić co znajduje się w kręgu naszych zainteresowań.

 

 

Trzeba jednak pamiętać, że Facebook przyzwyczaił nas, że jak już wprowadza nowe narzędzie to prawdopodobnie jest to kolejny etap monetyzacji imperium Marka Zuckberga. Możemy zatem się spodziewać, że i w tym przypadku tak będzie. Marketerzy dostaną nowe pole, w którym będzie można umieszczać reklamowane wydarzenia, które chcielibyśmy wypromować. Jeżeli Facebook osiągnie zamierzony cel: użytkownicy będą wchodzili w tę zakładkę w celu sprawdzenia jak można spędzić wolny czas, to można się spodziewać, że odpowiednie reklamy umieszczone w tym miejscu mogą być bardzo sugestywne. Kluby, bary, restauracja, opery, teatry mogą chętnie skorzystać z tej powierzchni reklamowej, pod warunkiem, że zakładka „eventy” będzie odpowiednio często odwiedzana przez facebookowiczów.

 

Co ciekawe można się spodziewać, że Facebook będzie kontynuował drogę, którą obrał jakiś czas temu, „Wydarzenia” mają potencjał, aby stać się osobną aplikacją, w której znajdziemy najciekawsze imprezy weekendu, podpowiadane na podstawie aktywności naszych znajomych, gdzie w naturalny sposób można umieścić reklamę, o wysokiej konwersji.

comments powered by Disqus