Akcja promocyjna na Facebooku

Akcja promocyjna na Facebooku

Tak się złożyło, że ostatnio skończyliśmy akcję pozyskiwania fanów na Facebooku, przy użyciu nie wysokich środków. Efekty wypadły bardzo korzystnie, postanowiliśmy się więc nimi pochwalić.

Skoro ruszyliśmy w nowej odsłonie, w której znalazło się miejsce na bloga, pomyśleliśmy, że będziemy dzieli się z Wami tym co u nas słychać i nad czym pracujemy. Traf chciał, że zleceniem nad którym akurat pracowaliśmy dotyczyło facebookowego profilu prowadzonego dla jednego z naszych klientów.

 

Profil średniej wielkości, trochę ponad 700 polubień na Facebook. Stronę facebookową otrzymaliśmy po dłuższym czasie braku aktywności, co przełożyło się na początkowy kiepski zasięg i brak zaangażowania ze strony fanów. Ponieważ naszym powołaniem jest prowadzenie aktywnych społeczności, postawiliśmy sobie za cel rozruszanie fanów i zgromadzenie kilku nowych polubień.

 

Uderzyliśmy w standardowe działania – zorganizowaliśmy konkurs, w którym do wygrania był przedmiot o wartości ok. 100 zł. Zadaliśmy pytanie o niskim progu odpowiedzi i postanowiliśmy czekać na odzew.

 

W międzyczasie udało nam się przekonać naszego zleceniodawcę, że tego typu działania warto połączyć z akcją promującą samego fanpage'a, co pozwoli zdobyć nowych fanów, pochodzących z prawdziwych profili, których tematyka strony mogłaby interesować. Mimo, że budżet kampanii nie był imponujący, bowiem wynosił 120 zł, to trzeba przyznać, że udało nam się uzyskać bardzo przyzwoity wynik w postaci 189 nowych polubień strony. Co więcej fani wciąż pozostają aktywni kilka dni po zorganizowanym konkursie, została zbudowana relacja, a zasięg organiczny postów wzrósł kilkukrotnie.

comments powered by Disqus